سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شنبه 87 دی 28

خواص ماهی و روغن ماهی

افسردگی حاد یک بیماری شناخته شده و وخیم روحی است که مربوط به تکرار دفعات بروز افسردگی، جنون( تغییرات سریع رفتاری، تحرک بیش از حد و شادمانی فوق العاده) یا هر دو می باشد. برای این بیماری معمولاً داروهایی استفاده می شود که متأسفانه چندان مؤثر نیستند و احتمال بروز مجدد بیماری بسیار زیاد است.
دانشمندان عموماً بر این باور هستند که این مشکل ناشی از فعالیت بیش از اندازه، در مسیر عبور سیگنال های ( پیام های) عصبی می باشد. اسیدهای چرب امگا-? موجود در روغن ماهی قادرند از این فعالیت فوق العاده بکاهند و ثابت کنند که در درمان این اختلالات سودمند هستند.
ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 8:35 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    شنبه 87 دی 28

    ارتباط شگفت انگیز گروه خونی شما با رژیم غذایی

    در کتابی به نام" تغذیه مناسب با گروه خون خود داشته باشید" که توسط دکتر پیتر آدامو به چاپ رسیده است، در واقع با نگرش جدیدی برای هر گروه خونی بطور جداگانه غذاهای خاص آن را توصیه می نماید. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتابهای نیویورک تایمز بوده است و با بیش از پنج میلیون نسخه و به بیش از 50 زبان زنده دنیا ترجمه و چاپ شده است.از آنجایی که این موضوع بسیار جالب و خاص می باشد ما بر آن شدیم تا چکیده‌ای از آنچه که در کتاب و مصاحبه ایشان ملاحظه شده برای اطلاع شما دوست عزیز ارائه نماییم.

    همانطور که می دانید گروه‌های خونی متفاوت و زیادی وجود دارد اما چهار گروه اصلی آنها عبارتند از: (A و B و AB وO ) ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 9:19 صبح
  • کلمات کلیدی :

  •  

    چهارشنبه 87 دی 25

    گوشت قرمز و نگهداری آن

    گوشت به بافت های حیوانی اطلاق می شود که برای مصرف غذایی مناسب باشند. به عبارتی گوشت مجموعه ای از بافت های عضلانی، چربی، پیوندی و استخوانی است که از لاشه ی حیوانات یا دام های گوشتی به دست می آید.
    گوشت از نظر استاندارد
    گوشت عبارت است از مجموعه بافت های عضلانی - اسکلتی لاشه ی دام های کشتاری که با بافت های چربی و پیوندی مربوطه نیز همراه باشد. در ضمن به اعضای خوراکی دام مانند دل ، جگر، قلوه ، مغز و زبان نیز اصطلاحاً اعضای گوشتی گفته می شود.
    گوشت لخم چیست؟
    گوشت لخم عبارت است از گوشت یا بافت های ماهیچه ای حیوانات که ترکیب آن با اندام های داخلی نظیر کلیه و جگر ( که مجموعاً احشاء اطلاق می شوند)، اختلاف دارد.
    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 7:11 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    چهارشنبه 87 دی 25

    کنسرو کردن مواد غذایی

    مهمترین دشمن مواد غذایی ما باکتریها هستند که پس از چند روز موجب ترش شدن و گندیدن و فاسد شدن آنها می‌گردند. تجربه نشان داده که می‌توان مواد غذایی را بوسیله حرارت دادن و یا سرد کردن و یا خشک کردن و با نگهداشتن در ظروف سربسته و یا افزودن برخی از مواد شیمیایی به آنها در مقابل حمله باکتریها پایدار نمود این عمل پایدار نمودن مواد غذایی را کنسرو کردن می‌گویند.
    بوسیله کنسرو کردن ما می‌توانیم مواد غذایی که فقط در یک فصل سال موجود است، در تمام چهار فصل داشته باشیم و همچنین از دورترین نقاط دنیا مواد غذایی را وارد و یا به آنجا صادر کنیم.
    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:52 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    سه شنبه 87 دی 24

    بسته‌بندی و سلامت مواد غذایی

    پیشرفت در بسته‌بندی هوشمند برای افزایش عمر مفید محصولات غذایی، هدف بسیاری از شرکت‌هاست. این سیستم‌های بسته‌بندی قادر خواهند بود پارگی‌ها و سوراخ‌های کوچک را با توجه به شرایط محیطی (مانند تغییرات دما و رطوبت) ترمیم و مصرف کننده را از فساد مادهء غذایی آگاه سازند. فن‌آوری‌نانو می‌تواند در مواردی مانند افزایش مقاومت به نفوذ در پوشش‌ها، افزایش ویژگی‌های دیواره (مکانیکی، حرارتی، شیمیایی و میکروبی)، افزایش مقاومت در برابر گرما، گسترش ضدمیکروب‌های فعال و سطوح ضد قارچ کارساز است. ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 1:41 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    سه شنبه 87 دی 24

    50 اصطلاح صنایع غذایی

    یکی از قدیمی‌ترین فراورده‌های تخمیری شیر است که منشا تولید آن کوه‌های قفقاز در روسیه است. ماده خام مورد استفاده برای تهیه این محصول شیر بز، میش و گاو است.

    1) Isothiocinamate debenzyle
    اسانس خردل
    2) Jet mdding
    قالب‌گیری تزریقی، قالب‌گیری با فشار
    3) Jomil)youghurt)
    ماست ژومیل:
    نوعی ماست حرارت داده پاستوریزه و سترون‌شده بهداشتی است که در کشورهای اروپایی غربی بازار فروش دارد. روش تهیه این ماست به این صورت است که ماست کشت داده شده را در بسته‌بندی و در دمای 55 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 تا 30 دقیقه حرارت می‌دهند. سپس آن را با استفاده از جریان هوای سرد و آب یخ سرد می‌کنند. تشکیل مجدد دلمه به هنگام سرد شدن انجام می‌شود و ویسکوزیته آن بدون آنکه رایحه محصول کاسته شود به حالت اول برمی‌گردد.
    4) Kefir
    کفیر:
    یکی از قدیمی‌ترین فراورده‌های تخمیری شیر است که منشا تولید آن کوه‌های قفقاز در روسیه است. ماده خام مورد استفاده برای تهیه این محصول شیر بز، میش و گاو است. کفیر محصولی است غلیط که ویسکوزیته آن بالا است، بافت همگون و شفافی دارد و مزه آن تازه و اسیدی بوده و کمی طعم مخمر می‌دهد. کفیر معمولا دارای 2/0 تا 6/0 درصد الکل و گازدار است. دانه‌های کفیر متشکل از پروتئین، پلی ساکارید و مخلوطی از چند میکروارگانیسم است.
    فرآیند تولید کفیر شامل هموژناسیون شیر، حرارت سالم‌سازی، خنک کردن تا درجه حرارت مناسب برای تلقیح و سپس افزودن مایه، ایجاد لخته و خنک کردن آن است.
    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 1:24 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  


    کاربرد اولترا سونیک در صنایع غذایی و بسته بندی در صنایع غذایی

    نحوه استفاده از امواج اولتراسوند در صنایع غذائی دو گونه است. کاربرد اولتراسوند با شدت بالا و با شدت پائین. از امواج اولتراسوند با شدت پایین به عنوان روش تجزیه‌ای در تهیه اطلاعات مربوط به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مواد غذایی استفاده می شود. در این حالت توان به کار رفته به حدی پائین است که پس از قطع امواج اولتراسونیک هیچگونه تغییری در خواص فیزیکی و شیمیایی مواد غذایی ایجاد نمی شود در نتیجه به این تکنیک non-destrusive یا غیر مخرب گویند و از آن می توان در اندازه گیری ضخامت، تشخیص جسم خارجی، اندازه گیری فلوریت، تعیین ترکیبات متشکله، اندازه ذرات، و غیره استفاده کرد. در حالیکه امواج اولتراسوند با شدت بالا که در آنها از توان بالا استفاده می شود به عنوان ابزاری در تغییر ویژگی های مواد غذایی نظیر هموژنیزه کردن، تمیز کردن، استریل کردن، حرارت دادن، امولسیفیه کردن، مهار فعالیت آنزیم ها و میکروبها و متلاشی کردن سلول، تشدید واکنش های اکسیداسیون، اصلاح گوشت، اصلاح کریستالیزاسیون، و . . . استفاده می شود.       ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 12:57 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    سه شنبه 87 دی 24

    روغن گیری از زیتون

    نوع زیتون و درجه رسیدگی آن و روش برداشت، از معیارهای تعیین کننده کیفیت روغن زیتون است. بهترین روغن زیتون، روغن خالص طبیعی یا بکر (extra virgin) است. این اصطلاح به روغنی اطلاق می ‌شود که به روش مکانیکی با فشار و تصفیه کمتر تولید شده و مزه خوبی نیز داشته باشد.در قدیم روغن زیتون را به این طریق تهیه می ‌کردند. ابتدا به تنه درخت با چوب ضربه می ‌زدند تا میوه‌ها به زمین بریزد. بعد با کمک سنگ آنها را در داخل کاسه‌های چوبی له می ‌کردند تا به روغن بیفتد.         ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 12:47 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    شنبه 87 دی 21

    ویتامین های محلول در آب

    تیامین, ریبوفلاوین, نیاسین, ویتامین B6 , پانتوتنیک اسید, بیوتین, اسید فولیک, ویتامین B12 و ویتامین C ویتامین های محلول در آب هستند. چون این ویتامین ها محلول در آب هستند بوسیله وقتی به مقدار زیادی مصرف می شوند به روش انتشار ساده و وقتی در مقادیر کم مصرف می شوند به وسیله حامل جذب می شوند. این ویتامین ها در فاز آبی سلول(مانند سیتوپلاسم و ماتریکس میتوکندری) توزیع شده و کوفاکتور یا کوسوبستراهای ضروری آنزیمها در مراحل مختلف متابولیسم هستند. بیشتر آنها در مقادیر قابل ملاحظه ای ذخیره نمی شوند.

    مطالب از سرکار خانم دکتر نیکویه

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 5:50 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  




    می کشم منت  اگر تیر    به  چشمم بزنید


    ولی  ای قوم ،  شما تیر       به مشکم    نزنید 




    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:30 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    <      1   2   3      >