سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوشنبه 88 شهریور 16

 

میکروب ها و مسمومیت غذایی

 

 میکروب ها به گرما، آب  و غذا احتیاج دارند تا رشد نمایند . میکروب ها در غذاهایی که گوشت، ماهی، مرغ ، تخم مرغ یا شیر دارند بهتر رشد می کنند . به این غذاها غذاهای فاسد شدنی گویند زیرا به راحتی فاسد می شوند. میکروبها در دمای اتاق سریعتر رشد می کنند. اگر شما غذاهایی که بیش از 2 ساعت در دمای اتاق مانده اند بخورید مسموم خواهید شد. 

ادامه مطلب...


نوشته شده توسط ایمان در ساعت 12:24 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    دوشنبه 88 شهریور 16

     

    انتخاب و نگهداری مواد غذایی

     

    روغن بسیاری از غذاها در روغن سرخ می شوند و به بسیاری دیگر روغن را به عنوان چاشنی اضافه می کنند. مانند برنج ، سالاد و... . روغن مصرفی ما دو منشا مختلف دارد: حیوانی و نباتی. روغن حیوانی مملو از کلسترول است و مصرف آن توصیه نمی شود.  روغن نباتی هم به  دو صورت مایع و جامد عرضه می شود. فرم مایع دارای اسیدهای چرب اشباع نشده است که ارزش غذایی بیشتری دارد ؛ ولی در مقابل حرارت و نور آفتاب آسیب پذیرتر است.

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 11:33 صبح
  • کلمات کلیدی :

  •  

    جمعه 88 شهریور 6

    ایمنی مواد غذایی 

    رعایت بهداشت در آشپزخانه

    با کتری های خطرناک سریعا در مکانهای مرطوب همانند دستمال ها و اسفنج آشپزخانه , ظرف شویی و ظروف حمل و نقل مواد غذایی رشد میکنند. ظرف شویی , سطوح و میزهای آشپزخانه , سطل اشغال , پیشخوان و محل اتصال لوله ها را به طور منظم تمیز و پاکیزه نگهدارید. به این منظور مرتبا آنها را با آب داغ و ماده پاک کننده بشوئید. می توانید از محلول های سفید کننده استفاده نموده و سپس آبکشی نمایید.

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 7:4 صبح
  • کلمات کلیدی :

  •  

    سه شنبه 88 مرداد 20

    Coffee Drinks Illustrated


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 5:26 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  


    لبنیات ؛ موثرتر از کلسیم در رشد استخوان‌ها 

    مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه لبنیات بیشتر از خوردن مکمل‌های کلسیمی ‌در رشد استخوان‌ها موثر است این تحقیق به منظور مقایسه تاثیر مکمل‌های کلسیم و لبنیات بر رشد استخوان‌ها و بر روی 300 موش آزمایشگاهی انجام شد.

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:35 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    چهارشنبه 88 مرداد 14

    ارزش های غذایی تخم مرغ

    تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. نیازهای تغذیه ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است

    ارزش انرژی زایی تخم مرغ

    یک عدد تخم مرغ متوسط 76 کیلوکالری انرژی دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، 3 درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و 4 درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تأمین می کند.

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:31 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    چهارشنبه 88 مرداد 14

    سویا راز سلامتی

    سویا منبع بسیار غنی از ترکیبات مغذی ضروری است و می توان غذاهای بسیار متنوعی از آن تهیه نمود ، سویا برای اولین بار در بیش از 4000 سال قبل توسط چینی ها شناخته شد و از آنجا به سایر کشور ها گسترش یافت امروزه سویا یکی از مهمترین محصولات زراعی جهان است و در 47 کشور کشت می شود ، که چین و آمریکا مهمترین کشور تولید کننده سویا هستند .         

       ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 6:26 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    سه شنبه 88 مرداد 13

    Click to view full size image

    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 1:11 عصر
  • کلمات کلیدی :

  •  

    یکشنبه 88 مرداد 4

    شیر یک غذای بسیار فسادپذیر است. رطوبت بالا و وجود مواد مغذی در شیر آن را به محیط مناسبی برای رشد میکروب ها تبدیل کرده است. از مهم ترین روش های نگهداری شیر افرآیندهای حرارتی شیرستفاده از حرارت است که به تنهایی و یا به کمک روش های نگهداری سرد و یا نگهداری در شرایط  بدون اکسیژن موجب افزایش ماندگاری شیر می شود. حرارت موجب کشته شدن میکروب ها شده و نگهداری در جای خنک و در شرایط بدون اکسیژن مانع رشد میکروب های باقیمانده می شود.
    ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:52 عصر

     

    یکشنبه 88 مرداد 4

    http://www.behsite.ir/upload/iblock/e80/light_beer1.jpg

    در ایران نیز پیش از انقلاب نوع الکلی ماء‌الشعیر تولید می‌شد اما پس از انقلاب که تولید نوشیدنی‌های الکلی در کشور متوقف شد با تغییر سیستم تولید، ماء‌الشعیر کنونی پا به عرصه وجود نهاد. ماء الشعیر و در کل نوشابه‌های بر پایه مالت از شیره رقیق شده جوی جوانه زده بدست می‌آید.این نوشابه‌ها از مالت، عصاره رازک، ساکارز، گلوگز، مالتوز،ویتامین ث، انواع ویتامین B ،اسید‌های آلی،انواع اسید‌های آمینه ،املاح معدنی و آب گازدار تشکیل شده‌ است.

    مالت همان جوی جوانه زده‌ است که پس از گرفتن جوانه و خشک‌کردن مورد استفاده قرار  می‌گیرد.در هنگام جوانه زدن،آنزیم‌های مختلف که در جو بصورت نهفته بوده‌اند فعال می‌شوند و حتی بعضی از آنزیم‌های جدید هم بوجود می‌آیند.این آنزیم‌ها موجب هیدرولیز کربوهیدراتها می‌شوند و در نهایت نشاسته را به مالتوز تبدیل می‌نمایند.علاوه بر آن در اثر جوانه زدن،دیواره سلول‌های آندوسپرم تراوا شده و آنزیم‌ها می‌توانند به‌آسانی روی مواد داخل مالت اثر بگذارند.بالاخره در اثر جوانه زدن مقدار بعضی از ویتامین‌ها مانند تیامین و ریبوفلاوین و اسید پنتوتونیک نیز ببیشتر می‌شود.  ادامه مطلب...


    نوشته شده توسط ایمان در ساعت 10:49 عصر

     

       1   2      >